• top_small7.png
  • top_small9.png
  • top_small5.png
  • top_small8.png
  • top_small3.png
  • top_small1.png
  • top_small2.png
  • top_small6.png
  • top_small4.png
Smaller Default Larger

Uczniowie Publicznego Gimnazjum w Górzycy brali udział w III części programu edukacji ekonomicznej „Na własne konto", przygotowanym przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Fundacją na Rzecz Rozwoju Wsi Polskiej „Polska Wieś 2000". Zgłoszenia do programu dokonała Gmina Górzyca, w imieniu której w grudniu 2014 r. Wójt Gminy Górzyca podpisał umowę o współpracy z Europejskim Funduszem Rozwoju Wsi Polskiej. Zajęcia pozalekcyjne w ramach programu prowadziła Pani Anna Kowalczyk – nauczyciel Publicznego Gimnazjum w Górzycy, którą wspierała Pani Anna Wodyńska – studentka Matematyki.

W dniach od 16 do 20 lutego 2015 r. w godz. 8:00 do 14:00 grupa 15 gimnazjalistów zmierzyła się z zadaniami z zakresu aktywności gospodarczej, oszczędzania, inwestowania oraz bankowości i funkcji pieniądza. Zajęcia były prowadzone w atrakcyjny sposób z zastosowaniem gier i zabaw edukacyjnych uwzględniających pracę metodą projektu.

Część pierwsza projektu trwała pięć dni. Każdy dnia uczniowie realizowali inny moduł.

Celem poniedziałkowych zajęć było przybliżenie znaczenia następujących pojęć ekonomicznych: rynek, popyt, podaż, cena, konkurencja, przedsiębiorczość. Uczniowie w trakcie edukacyjnych gier mieli okazję kształtować zdolności negocjacyjne i umiejętności współpracy.

            We wtorek uczniowie odwiedzili Bank PKO BP oddział w Kostrzynie nad Odrą, gdzie dzięki uprzejmości Pani Barbary Dobrowolskiej oraz pracowników banku dowiedzieli się jakie są korzyści z usług bankowych. Zrozumieli rolę banku centralnego w gospodarce oraz poznali zadania banku komercyjnego i jego najważniejsze produkty bankowe.

           Zajęcia prowadzone w środę miały na celu uświadomienie korzyści płynące z prowadzenia aktywności gospodarczej. Gimnazjaliści zapoznali się z pojęciami ekonomicznymi takimi jak: przychody, koszty, zysk, wydajność. Dowiedzieli się jakie warunki muszą spełnić, aby założyć firmę, jak być kreatywnym i przedsiębiorczym oraz jak napisać biznesplan.

W czwartek 19.02 młodzież odwiedziła górzycką piekarnię. Właściciel - Pan Bartłomiej Kaszkowiak oprowadził uczniów po piekarni, opowiedział na czym polega proces wypieku chleba. Uczniowie zadawali wiele pytań. Większość z nich dotyczyła historii piekarni.

            Piątkowe zajęcia opierały się na zabawie. Uczniowie rozwijali swoje zdolności kierownicze. Planowali działalność gospodarczą w lokalnym otoczeniu. Próbowali zdefiniować cechy osoby przedsiębiorczej.

Celem programu jest poszerzanie wiedzy ekonomicznej uczniów, kształtowanie podstaw przedsiębiorczości oraz przekazanie umiejętności świadomego planowania własnej ścieżki zawodowej.

Część druga projektu trwała od marca do maja. Uczniowie w tych miesiącach mieli do zrealizowania wiele zadań. Uczniowie musieli przygotować:

  1. Arkusz ankiety do badania rynku opracowanej w ramach realizacji projektu wraz z opisem przeprowadzonego na jej podstawie badania, skróconą analizę wyników oraz wnioskami z badania.
  2. Biznesplan spółdzielni uczniowskiej.
  3. Symulację pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania spółdzielni uczniowskiej.
  4. Statut spółdzielni uczniowskiej nawiązujący do biznesplanu spółdzielni uczniowskiej opracowany w ramach projektu.

Uczniowie mieli również możliwość stworzenia reklamy spółdzielni uczniowskiej oraz napisania artykułów ekonomicznych. Reklama i artykuły były nieobowiązkowe. Ale uczniowie nie odpuścili i do tego zdania podeszli bardzo poważnie. Udało się stworzyć ciekawą reklamę i napisać dziewięć artykułów ekonomicznych. Wszystkie prace zostały wysłane do Warszawy.

 

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Wiecej informacji o plikach cookies i polityce prywatnosci.

  Akceptuje plik cookies na tej stronie.