• top1.png
  • zdrowie.png
  • top.png
  • top3.png
  • top7.png
  • top8.png
  • top5.png
  • top4.png
  • top6.png
  • top2.png
Smaller Default Larger

Informujemy, że od dnia 06 września 2019r. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać na NOWY numer konta bankowego: 
74 8369 0008 0060 2826 2000 0410

Po intensywnych pracach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwa Energii oraz Ministerstwa Środowiska, 30 sierpnia 2019 r. rozpoczął się pierwszy nabór wniosków do programu „Mój Prąd”. To aż miliard złotych na rozwój fotowoltaiki prosumenckiej. Po raz pierwszy zastosowano tak duże wsparcie o zasięgu ogólnopolskim dla osób indywidualnych.  Wdrożenie programu NFOŚiGW „Mój Prąd” jest silnym impulsem dla dalszego rozwoju energetyki prosumenckiej i znacząco przyczyni się do spełnienia międzynarodowych zobowiązań Polski w zakresie rozwoju energetyki odnawialnej, poprawy jakości powietrza (zwłaszcza na obszarach słabo zurbanizowanych) oraz zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego. Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.O dofinansowanie w ramach „Mojego Prądu” mogą ubiegać się osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji. Budżet programu to miliard złotych, przy czym dofinansowanie w formie dotacji – do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji wchodzącej w skład przedsięwzięcia – wyniesie nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie. Co istotne, uzyskane dofinansowanie można łączyć z tzw. ulgą termomodernizacyjną, co przekłada się na efektywność finansową tego wsparcia. Pierwszy nabór wniosków odbywa się w trybie konkursowym, począwszy od 30 sierpnia do 20 grudnia br. lub do wyczerpania alokacji środków. Kolejny nabór planowany jest od początku 2020 roku. Szczegółowe informacje o nowym programie „Mój Prąd” udzielają doradcy z Wydziału Projektu Doradztwa Energetycznego NFOŚiGW (doradztwo-energetyczne.gov.pl/e-mail: ). Szczegóły na : http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/

Informacja pobrana ze strony Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Sołtys i Rada Sołecka sołectwa Laski Lubuskie zaprasza mieszkańców Sołectwa Laski Lubuskie na  zebranie, które odbędzie się 06 września 2019r. (piątek) o godzinie 18:00  w świetlicy wiejskiej w Laskach Lubuskich. Tematem zebrania będzie podział środków przypadających sołectwu Laski Lubuskie w ramach funduszu sołeckiego na 2020 rok. Zasady funkcjonowania funduszu sołeckiego zostały uregulowane ustawą z dnia 21 lutego 2014 r . o funduszu sołeckim. Ustawa ta stanowi zbiór jednolitych dla wszystkich gmin wiejskich zasad udziału mieszkańców wsi w współdecydowaniu o wydatkach części budżetu na dany rok. 
 Zgłoszone we wniosku przedsięwzięcia muszą spełniać równocześnie trzy podstawowe warunki: 
 •są zadaniami własnymi gminy, 
 •służą poprawie warunków życia mieszkańców, 
 •są zgodne ze strategią rozwoju gminy.  
 Podstawowy wymóg zgodności przedsięwzięć z zadaniami własnymi gminy jest spełniony wówczas, gdy zadania uchwalone przez sołectwa należą do spraw publicznych o znaczeniu lokalnym i jednocześnie nie są zastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. 
 W uzasadnieniu wniosku sołectwo wskazuje, czy dane przedsięwzięcie mieści się w zakresie zadań własnych gminy. Katalog tych zadań zawarty w cytowanym poniżej w art 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. 
 Środki z funduszu sołeckiego mogą być przeznaczone wyłącznie na zadania uchwalone przez sołectwo we wniosku.
 Inicjatywę w składaniu propozycji do funduszu sołeckiego zgodnie z art 5 ust 2 ustawy o funduszu sołeckim posiadają: 
 •sołtys, 
 •rada solecka,
 •15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.
Zapraszamy do udziału w zebraniu.
01 września na kortach Kompleksu Sportowo Rehabilitacyjnego w Górzycy odbył się turniej tenisa ziemnego zorganizowany dla dzieci i młodzieży o puchar Starosty Powiatu Słubickiego. W promieniach słońca i wakacyjnej atmosferze młodzi adepci  tenisa walczyli w pięciu kategoriach o miejsca na podium.   Po zaciętych pojedynkach i niejednokrotnie dodatkowych setach na odpowiednich stopniach podium stanęli.
W kategorii pomarańczowej do lat 9:
1.Sergiusz Kunicki
2.Aleksandra Żak
3.Aleksander Łobaczewski
W kategorii Skrzat do lat 12:
1.Jacek Biernacki
2.Wiktor Łobaczewski
3.Jakub Duszyński
W kategorii Kadeci do lat 16:
1.Dominika Podhajecka
2.Ignacy Duda
3.Hubert Kamiński
W kategorii Juniorzy do lat 18 dziewcząt:
1.Dominika Podhajecka
2.Wiktoria Podhajecka
3.Julia Stolarska
W kategorii Juniorzy  do lat 18 chłopców:
1.Bartosz Żukliński
2.Ksawery Rupniak
3.Maciej Duszyński
Poza pucharami i statuetkami za uczestnictwo na zawodników czekały bardzo atrakcyjne nagrody i smaczna pizza.  Górzycki Klub Tenisowy SMECZ bardzo dziękuje Zarządowi Powiatu Słubickiego za wsparcie finansowe i osobistą obecność Pana Starosty na wręczaniu pucharów i dyplomów dla najlepszych uczestników turnieju. 
 
 

Utalentowany zawodnik GKT Smecz Górzyca Jacek Biernacki wygrał kolejny turniejz cyklu "Tenis 10 Cup o puchar Agnieszki Radwańskiej" w kategorii zielonej (do lat 10-ciu). Podopieczny trenera Daniela Podhajeckiego okazał się najlepszy w turnieju rozgrywanym tym razem na obiekcie Sportoteka Puszczykowo.

To trzecie zwycięstwo w ogólnopolskim turnieju tenisowym zawodnika GKT Smecz Górzyca w tym tygodniu. Przypomnijmy, iż podwójne zwycięstwo (w singlu i deblu) wywalczyła Dominika Podhajecka w OTK w Lubinie.

View the embedded image gallery online at:
http://gorzyca2015.beep.pl/index.php?start=49#sigFreeId4d9618972b

Załączniki do pobrania
Download this file (LBW_0805_BG_20190828065157.pdf)Ostrzeżenie meteorologiczne93 kB

Sołtys i Rada Sołecka sołectwa Czarnów zaprasza mieszkańców Sołectwa Czarnów na  zebranie, które odbędzie się 03 września 2019r. (wtorek) o godzinie 18:00  w świetlicy OSP w Czarnowie. Tematem zebrania będzie podział środków przypadających sołectwu Czarnów w ramach funduszu 

sołeckiego na 2020 rok. Zasady funkcjonowania funduszu sołeckiego zostały uregulowane ustawą z dnia 21 lutego 2014 r . o funduszu sołeckim. Ustawa ta stanowi zbiór jednolitych dla wszystkich gmin wiejskich zasad udziału mieszkańców wsi w współdecydowaniu o wydatkach części budżetu na dany rok. 

Zgłoszone we wniosku przedsięwzięcia muszą spełniać równocześnie trzy podstawowe warunki: 

•są zadaniami własnymi gminy, 

•służą poprawie warunków życia mieszkańców, 

•są zgodne ze strategią rozwoju gminy.  

Podstawowy wymóg zgodności przedsięwzięć z zadaniami własnymi gminy jest spełniony wówczas, gdy zadania uchwalone przez sołectwa należą do spraw publicznych o znaczeniu lokalnym i jednocześnie nie są zastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. 

W uzasadnieniu wniosku sołectwo wskazuje, czy dane przedsięwzięcie mieści się w zakresie zadań własnych gminy. Katalog tych zadań zawarty w cytowanym poniżej w art 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. 

Środki z funduszu sołeckiego mogą być przeznaczone wyłącznie na zadania uchwalone przez sołectwo we wniosku.

Inicjatywę w składaniu propozycji do funduszu sołeckiego zgodnie z art 5 ust 2 ustawy o funduszu sołeckim posiadają: 

•sołtys, 

•rada solecka,

•15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.

 

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Wiecej informacji o plikach cookies i polityce prywatnosci.

  Akceptuje plik cookies na tej stronie.